دانستني هاي قبل سفر و تهيه بليط هواپيما دانستني هاي قبل سفر و تهيه بليط هواپيما .

دانستني هاي قبل سفر و تهيه بليط هواپيما

اطلاعات كامل سفر به گرجستان

گرجستان

اطلاعات كامل سفر به گرجستان

 

به زبان گرجي: საქართველო، Sakartvelo

 

گرجستان در اروپاي شرقي است.

 

گرجستان در ساحل شرقي درياي سياه قرار دارد و به جنوب روسيه و شمال تركيه، ارمنستان و آذربايجان وصل است.

 

گرجستان بخشي از اروپاي شرقي است كه مرز اين قاره با آسيا را در بر مي گيرد.

 

گرجستان تقريبا به اندازه استان يزد است و در عرض جغرافيايي كشورهايي مانند بلغارستان، فرانسه و نيويورك قرار دارد.

 

گرجستان داراي مقادير منحصر به فرد از تنوع زيستي و طبيعي است.

 

گرجستان تركيبي قابل توجهي از مناظر طبيعي كوهستاني و آبهاي سطحي را شامل مي شود، از قله هاي بلند كوه تا دره ها و سواحل درياي سياه.

 

گرجستان كشوري در حال توسعه است اما به سرعت در حال بهبود و ارتقائ سطح زندگي است.

 

گرجستان داراي سطح بسيار پايين در زمينه جرم و فساد است.

 

از اواسط سال 2000 تا كنون، زيرساخت هاي گردشگري گرجستان به طور قابل ملاحظه اي افزايش يافته است و تعداد گردشگران بازديد كننده از درياي سياه نيز چندين برابر افزايش يافته است.

 

 مناطق گرجستان

 

آشنايي با گرجستان

 

گرجستان داراي يك فرهنگ متمايز و يك تاريخ غني است كه مي تواند از دوران قديم كلاسيك و فراتر از آن باشد.

 

باستان شناسان، قديمي ترين آثار شناخته شده از توليدات كشاورزي و انگور و مشتقات آن را، مربوط به 8000 سال قبل از ميلاد، در گرجستان را يافته اند.

 

با توجه به سابقه طولاني گرجستان در زمينه باغداري، انگور يكي از نمادهاي ملي گرجستان است، معماري و دكوراسيون قرون وسطايي، حكاكي و نقاشي هاي تزئيني، حتي حروف الفباي فعلي، با اشكال شكل خاص خود، به نظر مي رسد مانند حلقه ها و پيچ و تاب و انگور باشد.

 

مردم گرجستان داراي فرهنگ متمايز هستند، گرجي ها با روس ها، ترك ها و يونانيان ارتباط ندارند، و هيچ ارتباط قومي و زباني با ملل ديگر كه آنها را احاطه كرده اند ندارند.

 

نظريه هاي علمي وجود دارند كه گرجستان را به ساكنان باسك و كورسيك در جنوب غربي اروپا پيوند مي دهند، اما شواهد قطعي در مورد اين وجود ندارد.

 

براي قرن ها، گرجي ها در مبارزات قدرت عليه بزرگترين امپراتوري هاي جهان (روم، مغول، بيزانس، ايران، عثماني و روس) جنگيده و مغلوب شده اند، اما با اين وجود آنها توانسته اند هويت خود را حفظ كنند.

 

با توجه به اين تاريخ طولاني، گرجستان با تعداد زيادي از آثار باستاني، صومعه ها و سايت هاي ميراث جهاني يونسكو پوشيده شده است كه از جنگ ها و ناهنجاري هاي زيادي جان سالم به در برده اند.

 

اكثريت گرجي ها مسيحي ارتدوكس شرقي هستند كه شامل يوناني، روسي و ديگر اديان اروپايي است. صرف نظر از روسيه، گرجستان تنها كشور مسيحي ارتدوكس در منطقه است (بر خلاف باور عمومي، ارمنستان هم داراي مذهب ارتدوكس شرقي است ولي كليساي جداگانه اي براي خود دارد).

 

فرهنگ گرجستان به شدت تحت تأثير مسيحيت قرار دارد، اما مردم گرجستان به همان اندازه كه مسيحي هستند به اديان ديگر نيز احترام مي گذارند.

 

بخش بزرگي از گرجي هاي مذهبي، عمدتا ايمان خود را نمايشي دانسته و به مناسك و شعائر مسيحيت همچنان پايبند هستند و به دلايل تاريخي و فرهنگي بعنوان مردماني مسيحي شناخته مي شوند.

 

اكثريت مردم گرجستان تنها در موارد خاص به كليسا مي روند و تعطيلات مذهبي بيشتر در مورد جشن ها و حفظ سنت هاي ديني است.

 

بسياري از تابو هاي مذهبي در گرجستان عموميت يافته اند، اما به طور گسترده و در حريم خصوصي، فرهنگ ملي و پيچيده گرجستان و هنجارهاي محلي بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

منبع دقيق نام گرجستان هرگز شناخته نشده است، اما تعداد زيادي از نظريه هاي مربوط به مبدا آن وجود دارد. بعضي از آنها منشأ اسم گرجستان را محبوبيت "سنت جورج" در ميان گرجي ها توضيح داده اند (سنت جورج نماد ملي گرجستان نيز شناخته مي شود).

 

ديگران نام گرجستان را به كلمه يوناني γεωργός ("كشاورزي") يا برخي به ريشه هاي زبان فارسي پيوند مي دهند. مردم گرجستان معمولا به شما مي گويند كه اين نام مربوط به "سنت جورج" است، زيرا اين توضيح نزديك ترين توضيح به قلب آنهاست.

 

 

تاريخ گرجستان

 

مرور تاريخي گرجستان

 

دوره هاي كلاسيك و قرون وسطي:

در اسطوره هاي يوناني، سواحل غربي گرجستان خانه "پشم طلايي" معروف است كه جيسون و آرگونات به دنبال آن بوده اند.

 

استفاده از پشم گوسفند طلايي در اسطوره ها، به فعاليت هاي باستاني گرجستان بر ميگردد كه در آن دوره باستاني با استفاده از الك و غربال هايي كه از پشم ساخته مي شده، براي غربال كردن گرد و غبار طلايي كه از رودخانه هاي به دست مي آمده استفاده مي كرده اند.

 

گذشته از روابط گرجي ها با يونانيان باستان، سلسله پادشاهي هاي مختلف در گرجستان با دولت هاي رومي متحد بوده اند.

 

در قرن چهارم، يك زن رومي يوناني زبان به نام "سنت نينو" كه يك نوادگان سنت جورج بود، مسيحيت را در گرجستان نشر داد و منجر به تبديل گرجستان به يك دولت پادشاهي مسيحي شد.

 

تبديل شدن گرجستان به يك كشور مسيحي در آن زمان، به معناي آن است كه سردمداران گرجستان، به جاي تكيه بر امپراتوري هاي مسلمان در نزديكي خود (تركيه و ايران)، به فرهنگ و دين اروپا و غرب متكي شدند.

 

در قرن بيست و يكم، مناطق مختلف گرجستان متحد شدند تا كشور گرجستان را تشكيل دهند، آنچنان كه در قرن 12 و 13، گرجستان مستقل و كاملا گرجي بود و آن دوره همواره به عنوان عصر طلايي گرجستان شناخته مي شود.

 

دوره طلايي گرجستان، توسط شاه "ديويد سازنده"، پسر جورج دوم و ملكه هلنا، با جنگ و پيروزي بر ترك ها شروع شد.

 

در طول اين زمان، نفوذ گرجستان از جنوب اوكراين در اروپاي شرقي به دروازه هاي شمالي ايران گسترش يافت. گرجستان همانند يونان متحد خود، در قرون وسطي به نوعي دروازه بان اروپا بود، كه يك كشور محصور و بزرگ بود، در همين دوره بود كه بسياري از حمله هاي اسلامي به گرجستان اتفاق افتاد.

 

در پايان قرون وسطي، گرجستان به دليل تداخل مداوم مغول ها و ساير مردم عشاير به تدريج از بين رفت و شكست خورد. مغول ها توسط جورج پنجم اخراج شد.

 

وضعيت جغرافيايي گرجستان بعد از سقوط قسطنطنيه بدتر شد، به اين معني كه گرجستان بعد از آن توسط كشورهاي مسلمان ترك، فارس و ساير اقوام مسلمان از جنوب و غرب و شرق محصور شد.

 

گرجستان در نهايت تجزيه شد و به ترتيب اجازه داد تركيه و ايران مناطق غربي و شرقي گرجستان را در اختيار بگيرند.

 

 گرجستان قديم

 

قرن هجدهم و نوزدهم در گرجستان

 

از اواسط قرن هجدهم، حاكمان در هر دو پادشاهي غربي و شرقي گرجستان بارها و بارها از قدرت هاي بزرگ اروپايي درخواست كمك كردند اما فايده اي نداشت.

 

پادشاه واختانگ، ايالت شرقي گرجستان فرستاده خود، صبا اوربلياني را به فرانسه و نزد دولت هاي پاپ فرستاد، براي درخواست كمك به گرجستان، اما هيچ چيز قابل ملاحظه اي دريافت نكرد. كمبود كمك هاي غربي گرجستان را در معرض خطر قرار داد، طوري كه تحت فشار ارتش عثماني قرار گرفت، هر دو واختانگ و اوربلياني در نهايت مجبور به پذيرفتن پيشنهاد حفاظت نزد "پتر كبير" روسيه شدند و فرار كردند.

 

گرجستان امروز، جريان مأموريت ديپلماتيك اوربلياني و مراجعه او به فرانسه را تبديل به يك تمثيل از عدم تاثير درخواست كمك از غرب مي داند.

 

در سال 1783 گرجستان پيمان بحث برانگيز "گئورگيوسكي" را با امپراتوري روسيه امضا كرد. اين معاهده به رسميت شناختن پيوند مسيحيت ارتدوكس بين دو ملت، گرجستان و روسيه را به عنوان حمايت دوكشور از يكديگر مي دانست، در حالي كه اين معاهده تضمين مي كرد كه تماميت ارضي گرجستان و ادامه سلسله پادشاهي گرجي برقرار بماند.

 

با وجود وعده ها، روسيه اين موضوع را به نكرد و گرجستان را در برابر حملات خارجي كمك نكرد و در عوض قطعه اي از گرجستان را به به سرزمين خود ملحق نمود.

 

روسيه كليساي ارتدوكس گرجستان را تا اندازه اسقف اعظم روسيه تنزل داد و همچنين سلطنت گرجستان را به سطح نجيب زاده روسي كاهش داد.

 

گرجستان به سرعت به سرزمين هاي خانواده سلطننتي روسيه تبديل شد، بعضي از اعضاي خانواده سلطنتي روسيه كه مشكلات تنفسي داشتند، آب و هواي پاك گرجستان را گرامي داشته و به آنجا مهاجرت كردند.

 

 

كشور گرجستان

 

قرن بيستم در گرجستان

گرجستان گرچه بيش از يك قرن تحت امپراتوري روسيه زندگي كرده بود، در سال 1918، اولين جمهوري مدرن خود را با حمايت نظامي ارتش آلمان و بريتانيا تاسيس كرد. روسيه، با اين حال، به زودي گرجستان را تبديل به يك كشور خنثي كرد، كه منجر به خروج نيروهاي انگليسي از كشور شد. هنگامي كه آلمان و بريتانيا از گرجستان خارج شدند، چند ماه بعد روسيه با حمله به گرجستان و ملحق نمودن آن به امپراطوري كمونيستي خود، شوروي سابق را گردهم آورد.

 

در دوران اتحاد جماهير شوروي، گرجستان به دست پسر خود، يوسپ استالين (اهل گرجستان) ديكتاتوري كه ده ها هزار نفر را مجروح و اعدام كرد، سركوب وحشتناكي را متحمل شد. اما اين دوره نيز با تغييرات بزرگي همراه بود. گرجستان به يكي از جمهوري هاي مهم اتحاد جماهير شوروي تبديل شد.

 

گرجستان كه به دليل طبيعت مهربان و بخشنده اش، مشهور به دارابودن منابع آبگرم و اسپا، استراحتگاه، غذا و تاكستانهاي بزرگ انگور است، براي اتحاد جماهير شوروي به مقصد مهم توريستي و گردشگري تبديل شد. گرجستان پس از سقوط اتحاد جماهير شوروي در سال 1991، استقلال خود را اعلام كرد، اما با قيمت سنگين.

 

جدايي طلبان طرفدار روسيه در آبخازيا و اوستياي جنوبي جنگ هاي جدايي طلبانه را به راه انداختند و بيشترين سالهاي دهه 1990 گرجستان در هرج و مرج و جنگ داخلي بسر مي برد.

 

 بليط گرجستان

 

قرن بيست و يكم و گرجستان

 دوران آشفتگي گرجستان پس از انقلاب رز در سال 2003 به پايان رسيد و گرجستان با تلاش هاي متعدد رئيس جمهوري وقت "ميكائيل ساكاشويلي" اصلاحات عمده دموكراتيك و اقتصادي را با هدف ادغام با سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) و نهاد هاي مختلف اروپا انجام داد.

 

روابط گرجستان با روسيه همسايه شمالي، از زمان فروپاشي اتحاد جماهير شوروي همچنان گرم بود ولي از اوايل دهه 2000 روابط شروع به سرد شدن كرده و در نهايت منجر به يك درگيري مدني شد كه گرجستان اكثر كنترل نظامي و اداري خود را از آبخازيا و اوستياي جنوبي از دست داد.

 

 

گرچه پس از انقلاب رز، پيشرفت قابل توجهي حاصل شده است، اما گرجستان همچنان يك كشور با مشكلات سياسي متعدد است و همچنين مشكلاتي در مسائل اقتصادي و اجتماعي دارد. 

 

در سال 2014، ساكاشويلي از سوي دولت جديد گرجستان به اتهام چندين جرم جنايتكار اعلام شد و تحت پيگرد قانوني قرار گرفت كه او تمام آنها را رد مي كند و به عنوان انگيزه سياسي به آن اشاره مي كند. از آن زمان، ساكاشويلي به اوكراين گريخت و اگر به گرجستان مراجعت كند، محكوم شده و تحت تعقيب قرار مي گيرد، او غيابا به 11 سال زندان محكوم شده است.

 

در اوايل سال 2010، حزب بيدزينا ايوانيشويلي، «روياي گرجستان»، پس از شكست دادن حزب ساكاشويلي در انتخابات اخير مجلس پيروز شد و تا امسال (2018) اين حزب از نيروهاي اصلي در جو سياسي گرجستان است. اينكه دولت گرجستان، تا چه حد كشور را بهتر مي كند و روابط خود را با روسيه اصلاح مي كند كاملا نامشخص است.

 

 درباره گرجستان

 

مناطق گرجستان

 

استان كارتلي

مركز قلب گرجستان، مركز فرهنگ گرجستان شرقي و مركز اقتصادي، فرهنگي و سياسي ملي است. استان كارتلي، جايگاه بسياري از اهداف مهم مانند تفليس، متسختا، گوري و كازبگي است.

 

 

منطقه ريوني

ريوني، مركز غربي گرجستان و مركز قديم پادشاهي كلختي، سرزمين پشم طلايي است، ريوني امروزه مركز نگهداري آثار باشكوه باستاني ثبت شده در يونسكو و مناظر كوهستاني فوق العاده و دو منظقه معروف راچا و ايمرتي است.

 

 

كاختي

استان كاختي منطقه تاكستان هاي معروف گرجستان، با آب و هواي نسبتا خشك، پر از دره ها، كليساهاي زيبا، صومعه ها و تاكستانهاست.

 

 

جنوب غربي گرجستان

مركز تفريحي ساحلي گرجستان، از جمله دومين شهر بزرگ گرجستان باتومي است.

 

 

شمال غربي گرجستان

منطقه اي مملو از مناظر متنوع، مراتع بلند و نواحي پست در غرب تا بلندترين قله از كوه هاي اروپاست.

 

 

سامتسخته و جاواختي

غارهاي باستاني "واردزيا" و صومعه صخره اي "ساپارا" در اين منطقه هستند، همچنين اين منطقه شامل بسياري از جمعيت ارمني در گرجستان است

 

 

مناطق مورد اختلاف (آبخازيا و اوستياي جنوبي)

مناطق مورد مناقشه آبخازيا و اوستياي جنوبي،امروزه ديگر تحت كنترل دولت مركزي گرجستان نيستند؛ آبخازيا يك شبه جزيره زيبا و ساحلي و داراي جزاير آتشفشاني است، در حاليكه اوستياي جنوبي در كوه هاي قفقاز بزرگ است.

 

اين دو منطقه تحت اشغال روسيه واقه شده و مسافر كمتري به دليل خطرات آن و همچنين شرايط كوهستان دارد. هر دو منطقه توسط مرزبانان روسيه كنترل مي شوند.

 

 

هتل گرجستان

 

شهرهاي گرجستان

 

تفليس

تفليس پايتخت و متنوع ترين شهر گرجستان است، تفليس نه تنها سرمايه كشور بلكه مركز ملي است كه تقريبا يك سوم كل جمعيت گرجستان را شامل مي شود. تفليس يك تركيب جالب از ساختمان هاي قديمي و جديد است.

 

باتومي

دومين شهر بزرگ گرجستان، مخلوطي از ساختمان هاي كلاسيك در برابر آسمان خراش ها و درختان نخل در ساحل درياي سياه است.

 

بورجومي

شهري كوچك و زيبا با آب معدني معروف، يك پارك ملي و يك عمارت تابستاني سلسله رومانف روسيه

 

كوتايسي

سومين شهر بزرگ گرجستان و پايتخت تاريخي قوم كولختي باستاني است كه جزو آثار باستاني يونسكو قرار دارد.

 

متسختا

پايتخت تاريخي گرجستان، مركز كليساي ارتدوكس گرجستان و يكي ديگر از سايتهاي ثبت شده در ميراث جهاني يونسكو ودر نزديكي تفليس است.

 

آخالتسيخه

مركز كوچك منطقه سامتسخه و جاواختي و در نزديكي دو مقصد گردشگري محبوب: واردزيا و صومعه صخره اي ساپارا قرار گرفته است.

 

سوخومي

مركز آبخازيا و يك ساحل زيبا در برابر كوه هاست اما از جنگ و تحريم اقتصادي رنج مي برد.

 

تلاوي

مركز استان كاختي و مركز تاكستان هاي معروف گرجستان و قلعه ها و آثار باستاني زيادي است.

 

 

مراكز خريد گرجستان

 

مقاصد ديگر گردشگري در گرجستان

 

پيست اسكي باكورياني

پيست اسكي كه در بازي هاي المپيك زمستاني استفاده شده و مهم ترين مقصد اصلي اسكي در جنوب كشور است.

 

بزرگراه نظامي گرجستان

جاده اي كه در امتداد مناظر كوهستاني قفقاز و خطوط راس كوههاي سر به فلك كشيده از تفليس تا شهر ولادي قفقاز در روسيه كشيده شده و گاهي اوقات به عنوان "بزرگراه تهاجم" شناخته شده است.

 

تاكستان هاي كاختي

به ويژه كارگاه "شاتو موكراني" كه بجاي مانده از قرن نوزدهم است، و املاك"تسيناندالي" و كارخانه هاي ديگر واقع در اطراف سيقناقي.

 

كوه كازبگ

يكي از بلند ترين كوه هاي اروپا، همچنين كليساي "گرگتي" در بالاي تپه اي در نزديكي كوه كازبگ است.

 

صومعه داويت گارجا

صومعه اي كه با نقاشي هاي زيبا در بالاي يك كوه و در نزديكي آذربايجان واقع شده است.

 

پيست اسكي پاسانائوري

اصلي ترين پيست اسكي در كوه هاي قفقاز بزرگ در گرجستان و در كنار بزرگراه نظامي گرجستان و در نزديكي شهر كازبگي است.

 

روستاي شاتيلي

يك روستاي كوهستاني در نزديكي مرز با روسيه است. اين روستا در يك دره عميق بنام " آرقوني" و در ارتفاع حدود 1،400 متري واقع شده است، يك مجتمع منحصر به فرد از قلعه هاي مدرن و خانه هاي محكم از سنگ و ملات است.

 

سوانتي عليا

بالاترين منطقه مسكوني در اروپا، در اطراف منطقه "مستيا" قرار دارد، قلمرو اسرار آميز قوم "سوان" و يك سايت ثبت شده به عنوان ميراث جهاني يونسكو است

 

مازري

روستاي كوهستاني در سوانتي، كه توسط يك منظره باشكوه آلپي و آبشارهاي بزرگ احاطه شده است.

 

واردزيا

يك صومعه غار، مربوط به قرن دوازدهم و مشرف به يك دره بزرگ رودخانه است.

 

اپليسيتسيخه

يك شهر سنگي 3600 ساله كه مركز بزرگ منطقه اي اديان بت پرست، پيش از مسيحيت بوده است.

 

 

كوهستان گرجستان

 

سفر به مناطق كوهستاني در گرجستان

 

براي رفتن به مناطق دور افتاده گرجستان (به عنوان مثال، دوشتي، خوسورتي و غيره) كه اغلب صعب العبور هستند، تا جايي كه ممكن است از خدمات شركت هاي توريستي، اتوبوس و تاكسي و امكاناتي كه در اختيار شما قرار مي دهند استفاده كنيد. اما بعضي مواقع ادامه سفر فقط پياده ممكن است.

 

براي رفتن به مقصد خود اگر لازم شد حتي سوار بر يك كاميون حمل و نقل كالا شويد يا يك جيپ را استخدام كنيد. گرفتن يك كاميون مستلزم آن است كه شما در برنامه سفر خود انعطاف پذير باشيد. استخدام يك جيپ واقعا مي تواند به دليل هزينه هاي بالاي ناشي از كمبود سوخت در مناطق دور افتاده بسيار گران باشد. براي كسب اطلاعات در مورد هر يك از گزينه ها، در ايستگاه اتوبوس يا بازار مركزي آخرين شهر، و از بوميان آنجا نحوه رفتن به مقصد بعدي را سوال كنيد.

 

 

 

مكالمه با مردم گرجستان

براي طرفداران زبان، زبان گرجي و گويش هاي آن چيزي شگفت انگيز و جالب است. با اين حال، زبان گرجي براي اغلب افراد بعنوان يك كابوس تلقي مي شود. زبان گرجي به هيچ وجه شبيه به زبان هايي كه در خارج از گرجستان صحبت مي كنند نيست.

 

براي اكثر خارجي ها، نه تنها تعداد زيادي حروف جديد در زبان گرجي وجود دارد، بلكه تعدادي از حروف گرجي نيز با دو صداي پيوسته شروع مي شوند.

 

در زبان گرجي اين امكان وجود دارد كه يك كلمه با هشت حرف بيصدا دركنار هم تركيب شود و يا يك كلمه بعنوان يك جمله استفاده شود و يك معناي بلند داشته باشند، بعنوان مثال كلمه "vprtskvni - ვფრცქვნი" به معني "من ضعيف هستم. به ياد داشته باشيد كه تعدادي حروف همخوان و همصدا در گرجي وجود دارد، و در زبان گرجي صداهاي خاصي وجود دارند كه فقط خود گرجي ها مي توانند تفاوت آنها را متوجه شوند.

 

 

مذهب گرجستان

 

كليساهاي گرجستان

گرجستان براي كليساهاي ارتدوكس باستان مشهور است، بسياري از آنها در كوه هاي قفقاز ساخته شده اند. معماري معبد گرجستان در بسياري از جنبه ها مشابه با ارمني است كه داراي كنگره و پنجره هايي به شكل مخروطي است.

 

كليساي صليب جواري و كليساي Svetitskhoveli هردو در نزديكي متسختا و جزو ميراث جهاني مي باشند.

 

كليساي جامع سامبا در تفليس، بزرگترين كليسا در گرجستان و يكي از بلندترين كليساهاي ارتدوكس در جهان است.

 

كليساي جامع سيوني (به نام افتخار كوه صيون در اورشليم، كه به احترام حضرت مريم به اين بانو اختصاص داده شده بود) اصليترين كليساي جامع گرجستان بود كه پيش از اين ساخته شده بود.

 

كليساي جواري (درزبان گرجي يعني كليساي صليب) ايند كليسا صليب "سنت نينو" را نگه مي دارد كه با آن صليب سرزمين هاي ايبري (گرجستان) را به مسيحت دعوت كرد.

 

صومعه جلاتي در نزديكي كوتايسي، مهمترين كليساي قرون وسطايي و يك ميراث جهاني مي باشد.

 

 

 مردم گرجستان

 

مسائل حساس در گرجستان

هنگام گفتگو با گرجي ها، در مورد موضاتي گفتگو نكنيد، مثلا در مورد روسيه و يا مناطق جدايي طلب گرجستان، آبخازيا و اوستياي جنوبي، كه توسط روسيه اشغال شده است. گرجستان به دليل اشغال روسيه، از مناطق وسيعي از سرزمينش محروم شده و اكنون بايد تعداد زيادي از پناهندگان آواره را نيز پشتيباني كند. در سال هاي 1992 و 2008 خشونت قومي در مناطق جدايي طلب كه توسط روس ها پشتيباني مي شد، وجود داشت.

 

ممكن است گرجي ها به سرعت عواطف خود را نشان دهند و منجر به خصومت شود. اكثر گرجي ها از مبارزه اوكراين عليه روسيه حمايت مي كنند، بنابراين اين موضوع نيز حساس است. سعي نكنيد كه گرجي ها را متقاعد كنيد كه آنها روسيه را درك نادرست مي كنند يا اينكه روسيه دلايل خوبي براي اقداماتش دارد - اين افراد قرن ها در كنار روسيه زندگي كرده اند و زمان زيادي براي ايجاد نظراتشان دارند.

 

اگر مي توانيد سياست را كنار بگذاريد، گرجي ها معمولا رفتار دوستانه اي دارند. احترام به توسعه گرجستان. همانطور كه گرجستان پس از سالها بي ثباتي بهبود مي يابد، توجه به اين بهبود و توسعه باعث مي شود مردم گرجستان به شما احترام بيشتري بگذارند.

 

در گرجستان سعي نكنيد كه به دنبال نقاط ضعف خارجي، واقعي يا تصورات باشيد. به خاطر داشته باشيد كه فقط به اين دليل كه چيزي در گرجستان به روسيه يا تركيه اشاره مي كند، به اين معني نيست كه از آن مكان ها آمده است.

 

گرجستان در تقاطع تمدن ها قرار دارد و تركيبي از تمام فرهنگ هاي آسيايي و اروپايي است و اين زيباست.

 

به گرجستان امروزي تمركز كنيد به گرجستان به عنوان كشور و فرهنگ و قومي كه در طي قرون متمادي عليرغم تهاجم و جنگ و تجاوز، هويت خود را حفظ نموده است.

 

از اين واقعيت آگاه باشيد كه به دلايل تاريخي و مذهبي، بين مردم گرجستان و فرهنگ هاي همسايه اسلامي اختلاف شديد و عميقي وجود داشته، بحث در اين باره مي تواند بسيار حساس باشد.

 

بسياري از گردشگران شگفت زده مي شوند وقتي متوجه مي شوند كه بسياري از احساسات عجيب و غريب در تفليس از اروپا آمده و نه از آسيا.

 

اكثر ساختمان هاي ظاهرا شرقي، مغولي و آسيايي (اپراي تفليس، حمام سولفور، ساختمانهاي قديمي شهر، و غيره، همگي توسط معماران معروف اروپايي در قرن نوزدهم ساخته شده اند و همراه با شگفتي هاي معماري اروپايي، با سبك هاي عجيب و غريب آن زمان آميخته و تركيب شده اند.

 

 

 شهرهاي گرجستان

 

موضوعات مذهبي در گرجستان

گرجستان به اندازه اي كه ظاهرا مذهبي نشان مي دهد، مذهبي نيست. نمايش هاي مذهبي اغلب به عنوان عاملي از انتظارات اجتماعي و به عنوان نشانه اي از فرهنگ و سنت شناخته مي شود. بخش بزرگي از گرجي هاي مذهبي به طور معناداري عمدتا ايمان خود را نمايان مي كنند و به دلايل تاريخي و فرهنگي، مردمي مذهبي شناخته مي شوند.

 

اكثر مردم گرجستان هر هفته در كليسا حضور ندارند و تعطيلات مذهبي بيشتر در مورد جشن ها و حفظ سنت ها از سنت ديني است. در هنگام گفتگو شما هرگز نمي دانيد كه با چه كسي صحبت مي كنيد، بنابراين آشكارا دين گرائي گرجستان را تمسخر ننماييد، بعضي ممكن است آن را به عنوان يك بي احترامي تلقي كنند.

 

كليساي ارتدوكس گرجستان كه يكي از ارشد ترين كليساهاي ارتدوكس است، به همان اندازه محافظه كار است كه خواهر روسي آن است، بنابراين مقررات در مكان هاي مقدس يكسان است.

 

مردان، به جز پسران جوان، مجاز به پوشيدن شلوارك كوتاه در داخل ساختمان كليسا نيستند. انتظار ميرود كه خانم ها يك پوشش سمبوليك را به عنوان نشانه اي از احترام بپوشند. خانمها، خوب است كه دامن كوتاهتر از زانو نپوشند.

 

 

 

ملاحظات مالي در گرجستان

گرجي ها مردماني مهمان نواز هستند. اگر يك گرجي شما را در جايي دعوت كند، اغلب، هزينه ها را پرداخت مي كند، اگر شما دست به جيب ببريد، براي ميزبان شما شرم آور است.

 

هنگام رفتن به يك رستوران با شخصي، هميشه بايد حداقل يك مبلغي را براي غذا پرداخت كنيد و اگر ميزبان اجازه مي دهد آماده باشيد تا اين كار را كامل انجام دهيد. تقسيم هزينه ها و تركيب هاي مختلف آن قابل قبول نيست، مگر اينكه شما با شخصي بسيار نزديك هستيد و درك متقابل در مورد چگونگي انجام اين كار داشته باشيد. اگر براي شام به خانه خصوصي دعوت شده است، ملاقات با شيريني و نوشيدني است.

 

 

نمايندگي hp  / كارتريج hp  /  كارتريج اچ پي / خريد كارتريج  /  قيمت كارتريج  /  تعميرات لپ تاپ  /   تعمير لپ تاپ  /  بليط گرجستان  /  بليط لحظه آخري نجف  /  تور گرجستان  / تور تفليس  /  بليط چارتر


برچسب: بليط گرجستان، بليط لحظه آخري گرجستان، بليط هواپيما گرجستان، بليط چارتر گرجستان، خريد بليط گرجستان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۰۴:۳۶ توسط:امير رضا نعيمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :